Formadors: Albert Díez, Rosa Gil i Maria Balsach
On s’ha utilitzat el vídeo: Trobada de Mirades de mestres 28 d’octubre de 2017
Durada: 60 minuts
Dinàmica: Espais de reflexió consciència del propi procés d’aprenentatge: 60’
En aquest espai de reflexió el que es pretén és promoure la reflexió i el debat pedagògic a través del llenguatge audiovisual. Generar un espai on pugui haver contrast de pràctiques i idees. S’aprèn tota la vida, s’aprèn revisant.
En aquest espai es pregunten, reflexionen, comparteixen pràctiques, … sobre com es generen situacions on l’alumne sigui subjecte del seu propi procés d’aprenentatge? D’una manera col·legiada i flexible.

1. Explicar la dinàmica del taller (5’)

a. La finalitat d’aquest espai no es arribar a cap conclusió, es generar un espai de reflexió i diàleg a partir d’un dels vídeos que ha generat l’escola Tanit de Santa Coloma de Gramenet.
b. El vídeo permet fer una reflexió més profunda del dia a dia a l’aula. El fet de veure-ho diferents cops permet veure diverses coses a diferència de quan estàs en directe.
El vídeo és una cosa pensada i reflexionada prèviament, i això ens permet anar molt més enllà.

2. Mirar el vídeo un parell o tres de vegades. Si veus el vídeo una única vegada és impossible veure les mateixes coses que quan les vist diverses vegades, és el mateix que passa quan llegeixes un text. A la primera vegada hi ha coses que se’t passen per alt i no et permet aprofundir.

a. Visualitzar el vídeo un cop. És el vídeo que l’han titulat La importància de l’avaluació en el procés d’ensenyament – aprenentatge de l’Escola Tanit de Santa Coloma de Gramenet. (10’)
En principi no s’ha d’apuntar res però tothom és lliure de fer el que vulgui.
b. Repartir un full (Fitxa adjunta). Activitat a nivell individual. Apuntar quins aspectes del procés d’aprenentatge creus que pot exemplificar aquest vídeo? (5’)
c. Activitat en petit grup (4 o 5 persones). Parlar i posar en comú tot els aspectes del procés d’aprenentatge de l’apartat anterior. (argumenteu, feu preguntes, genereu debat entre vosaltres). Anotar-ho en la fitxa que s’ha donat anteriorment. (10’)
d. Centrar-se amb la temàtica “Consciència del propi procés d’aprenentatge”. Visualitzar el vídeo per segon cop i anotar (fitxa) en quins aspectes es veuen en el vídeo que els hi justificarien que els alumnes prenen consciència del propi procés d’aprenentatge. (10-15’)
e. Posada en comú (en petit grup) de tot el que ha sorgit en el moment que s’han fixat en el vídeo (10-15’)

3. Si queda temps, veure un tercer visionat del vídeo per comprovar el que han anat dient en la posada en comú.

Fitxa

Si voleu deixar un comentari sobre aquest vídeo feu-lo en aquesta pàgina

1 Comment

Begoña · 26 de desembre de 2017 a les 9:29

És curiós que amb el temps i l,experiència te n,adones q has d,anar actualitzant-te i sobretot, compartir-ho per a poder remoure el present i deixar que entrin els canvis. Cal ser humilde per poder tirar endavant. Gràcies per ensenyar-nos.

Els comentaris estan tancats.

Entrades relacionades

Pràctiques amb els vídeos

Un viatge sense retorn – Pràctica

Curs: 17-18 Formadora: Roser Canals, professora de ciències socials i inspectora d’educació Finalitat: Exemplificar les finalitats de l’aprenentatge de la història, el pensament crític i els valors democràtics. Quin és el nostre objectiu? A la Llegiu més…

Pràctiques amb els vídeos

La conversa com a eina d’aprenentatge – Pràctica

Curs: 17-18 Formadora: Carme Pablo, mestra i formadora de l’ICE de la UAB On s’ha utilitzat el vídeo: Formació de formadors del programa MAGNET Dinàmica: Posem els formadors en una situació que podria ser real. Llegiu més…

Pràctiques amb els vídeos

Neurotransmi… Què? – Pràctica

Formadora: Montse Iñiguez, mestra i formadora de l’ICE de la UAB On s’ha utilitzat el vídeo: Formació de treball per projectes en el claustre d’una escola de Infantil i Primària. Dinàmica: Primera sessió es comença Llegiu més…